Home /
Werkgeverspagina 8

Werkgeverspagina 8 op Bonque

FAQ's | Veelgestelde vragen


1) Hoe nodig ik een kandidaat uit?
Zodra er via Bonque een sollicitatie wordt gedaan, ontvangt je direct per mail zijn volledige CV en persoonsgegevens en daarbij drie buttons waarbij je kan aangeven wat jullie met die sollicitant willen doen:

1. + Uitnodigen
a. Hierbij kun je een aantal data en tijden doorgeven wanneer je de kandidaat wilt en kan spreken. Wij zullen dit gesprek dan z.s.m. voor je inplannen en jullie meenemen in de afspraakbevestiging aan de kandidaat

2. Afwijzen
a. Hierbij kan je aangeven waarom de kandidaat niet voldoet. Dit komt alleen bij ons uit en niet bij de kandidaat zelf. Wij willen namelijk zelf graag weten waar we extra op moeten letten bij nieuwe sollicitanten en krijgen zo een steeds beter beeld bij wat jullie wel en niet zoeken

3. Al uitgenodigd
a. Als je zelf de kandidaat al hebt gebeld en een afspraak hebt gemaakt, kan je via deze button laten weten wanneer en hoe laat diegene langskomt. Het is heel belangrijk om hiervan op de hoogte te zijn, zodat we jullie ook kunnen inlichten over wat de kandidaat verder heeft lopen, etc.


2) Wat is de normale snelheid van reageren op een kandidaat?
Wij adviseren onze klanten altijd zo snel mogelijk te reageren op een sollicitatie, aangezien er meer kapers op de kust zijn. Onze klanten laten vaak binnen max 24 uur weten of ze interesse hebben of niet.


3) Wat is de rol van Bonque in het sollicitatieproces?
Wij adviseren en ondersteunen onze klanten en kandidaten in het gehele solliciatieproces. Hierbij kunnen we aan beide kanten eventuele twijfels en of opmerkingen van de andere kant doorspelen, zodat iedereen zich optimaal kan voorbereiden op een gesprek.


4) Waarom kunnen wij het beste de aanbieding naar een kandidaat via Bonque laten verlopen?
Bij Bonque is onze fee niet afhankelijk van de hoogte van het salaris, maar is het wel belangrijk dat de deal in de eindfase ook daadwerkelijk rondkomt. Als de aanbieding in eerste instantie bij ons uitkomt kunnen wij nog een final check doen bij de kandidaat, ofwel of er geen twijfels of onduidelijkheden meer zijn, kunnen wij nagaan of de aanbieding voldoet om ook andere processen stop te zetten en kunnen wij voorkomen dat de kandidaat met de aanbieding nog andere gesprekken, met bijvoorbeeld zijn huidige werkgever aangaat. 

De slagingskans van een aanbieding al die via ons verloopt is gemiddeld 90% en de slagingskans als men deze zelf doet is 70%.


5) Wat is de gebruikelijke volgorde van een sollicitatieproces (1e / 2e gesprek)?

In het 1ste gesprek maak je vaak persoonlijk kennis met de kandidaat en kijk je of er een klik is, of de ambities overeenkomen, etc. In het 2de gesprek wordt vaak wat meer de technische kennis en kunde getest, waarna men kan besluiten of men hem/ haar wel of niet wilt aannemen.


6) Kunnen meerdere mensen sollicitaties op onze vacatures binnenkrijgen?

Als je dit aangeeft bij de desbetreffend Business Developer dan is dit gemakkelijk aan te passen. Geen probleem dus.


7) Wij hebben meerdere locaties, is het mogelijk de vacatures te dupliceren?

Als je dit aangeeft bij de desbetreffende Business Developer dan is dit gemakkelijk door te voeren in ons systeem. Geen probleem dus.


8) Als ik op Bonque.nl zoek op onze functie komt onze vacature niet omhoog in de zoekresultaten. Hoe kan dit?

Dit komt door het feit dat de genoemde woorden wellicht in veel andere vacatures óók voorkomen. Probeer eens te zoeken op jullie bedrijfsnaam, je zult zien dat jullie vacatures dan wel in de zoekresultaten verschijnen.

 

 

 

Heb je nog vragen?

Je kunt ons bellen
Telefoon:
020 - 5300500
... of we bellen jou
of je mailt ons